Vage opstelling gemeenteraad en wethouder Vught over dreigende barrière bij knoop spoor-N65

Voorafgaande aan de raadsvergadering van 5 maart had de Fietsersbond gewezen op de dreigende opheffing van de doorgaande hoofdfietsroute Aert Heymlaan en van de Rembrandtlaan; we hebben dit gedaan naar de leden van de gemeenteraad toe per mail en per telefoon; ook kwam er een interview in het Brabants Dagblad van 4 maart.

De wens om één of meer fietsroutes pal langs het spoor te behouden op de plaats waar de N65 het spoor zal kruisen, werd helaas niet opgenomen in de gezamenlijke motie van de raadsfracties; Wel drong de raad aan op aandacht voor de aansluitingen van fietspaden in het algemeen.

Alleen de fractie van PvdA-GroenLinks zei: ‘ik kan me niet voorstellen, dat de verbindingen langs het spoor voor wandelaars en fietsers worden verbroken, want dan heb je geen VVP [verkeersplan met vastgestelde hoofdfietsroutes] meer; we gaan voor logische verbindingen langs het spoor die de N65 daar kruisen; regel dit op tijd!’.

Maar het antwoord van wethouder Seuren hierop was vaag. Hij streeft “naar een maximale oplossing voor alle vervoerwijzen”. Dit staat in contrast met de structuurvisie van de gemeente Vught waarin wél een fietsroute langs het spoor is opgenomen. De opstelling van 2 statenfracties en de gedeputeerde Van Heugten tijdens de statenvergadering van 6 februari is echter hoopvol: ‘ik ben bereid om samen met Vught naar een oplossing te kijken’.

Uiteraard zal de Fietsersbond alles in het werk stellen, om een ongelijkvloerse kruising onder de N65 pal langs het spoor alsnog opgenomen te krijgen in de plannen! Zie ook het bericht van 23 februari op deze website.

Categorieën

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.